fbpx
Asset

סטודיו פיט רמה"ש מציג

פילאטיס
מכשירים

סביבת האימון הנקייה והבטוחה בישראל.

ecta
pse
ecta

לחזק את הגוף, לשמור על איזון השרירים ואפילו הרקמות, להטיב עם היציבה וחלוקת המשקל הגופני בעומס, לשפר את תפקוד שרירי הליבה ורצפת האגן, לחטב ולהצר היקפים ולבצע כל פעולה ללא כאבים. אלה על קצה המזלג, נפלאותיו של פילאטיס מכשירים כאחת הפעילויות המומלצות והבריאות ביותר. אז מה שווה לדעת על האימון שכולם מדברים עליו והאם הוא מתאים גם לך?

 

הספורט המושלם לבריאות ואריכות ימים

לא מעט אנשים משערים שאימוני פילאטיס מסתכמים באימון מתון הכולל מתיחות ומעט תזוזות גפיים. אבל מתחת לפני השטח, מסתתר אימון מבוקש, מומלץ רפואית וכמובן חשוב לתחזוקת הגוף והבריאות בכל גיל. השיטה כמובן מבוססת על זו של אבי השיטה – ג'וזף פילאטיס שפיתח אותה כבר לפני קרוב למאה שנים. כעת היא מציעה שיפור ושדרוג מהותי בדמות מכשור מתקדם שתומך בגוף ובצרכים שלו בעידן המודרני ומשמר את בריאותו ארוכת הטווח.

 

אז מהו בעצם פילאטיס מכשירים?

מדובר בענף אימון שצבר תאוצה משמעותית בעולמות הבריאות, חיזוק הגוף והנפש, שמתבצע מול קהל מתאמנים בכל גיל ובכל מבנה גוף בארץ ובעולם. האימון מבוסס על טיפוח תנועתיות נכונה אותה הגוף (והמוח) לומדים לבצע דרך מכלול תרגילים בהם מעורבים סדרת מכשירים.

  • דרך האימון אפשר ללמוד לנוע בהתאם למה שנכון וראוי לגוף
  • ללמוד כיצד לשלוט בו ופעולותיו
  • להבין כיצד לעבור בבטחה וללא פציעה ממנח אחד לאחר
  • לטפח שגרת חיים ארוכה וטובה ללא כאבים פיזיים או מגבלות בתנועה ובמנוחה.

חלק לא מבוטל מהכאבים הגופניים שאנו חווים נגרמים כתוצאה מיציבה לקויה, תנועה לא נכונה וכמובן הרגלים פיזיים לא בריאים כמו חלוקת עומסים לא תקינה, חוסר שליטה בגוף (למשל "התרסקות" אחורנית על הכיסא שתפגע לאורך זמן בחוליות התחתונות) וחולשה בשרירים, העצמות והרקמות שאינם מתוגמלים כראוי כתוצאה מכל אלה. בהעדר תחזוקה שמציע פילאטיס מכשירים, הגוף חשוף לכאבים ולקשיים שונים וגם למחלות הגיל המבוגר מאוסטיאופורוזיס ועד פרקינסון.

במטרה למנוע את כל אלה, פותח פילאטיס בראש ובראשונה כספורט שיקומי, ששם דגש על תנועתיות נכונה בקרב רקדנים, ספורטאים ובעלי מקצועות פיזיים. בהמשך התגלגל האימון גם למערכות הבריאות השונות ונחשב למומלץ מאוד לכל אדם, גם בעבודות יושבניות.

 

האם פילאטיס מכשירים מתאים גם לגברים?

בשל הדימוי הרגוע והמתון של האימון, נתפסים אימוני פילאטיס כפעילות נשית מאוד. אמנם יש בכך שמץ של אמת, שכן פילאטיס מעצם יכולתו לחזק את שרירי רצפת האגן נחשב לפעילות האידיאלית לנשים הרות ולאחר לידה, אך זו רק חלק מהתמונה המלאה:

  1. שיפור בבניית מסת העצם
  2. תמיכה מלאה בשרירים – גם בקרב בעלי עבודות פיזיות או מתאמנים מתקדמים
  3. עלייה ברמת השליטה התפקודית של הגוף גם בפעולות בעצימות גבוהה
  4. תרומה אדירה לאורך התנועה והגמשת הגוף כדי למנוע פציעות

אלה כמובן, תכונות אידיאליות מאוד לנשים ולגברים כאחד שרוצים לשפר את מערכת השלד והשרירים ולהפיק מגוון רחב של תועלות, מהפנים אל החוץ.

 

מה הערך המוסף באימוני הפילאטיס?

שיטת האימון מחזקת את הגוף מבפנים החוצה: עבודה מאומצת ברמת קושי הדרגתית על השרירים, העצמות, רקמות הגוף ובכל קבוצות האיברים, דרך סדרת תרגילים רחבה ומגוונת מאוד המבוצעת על מזרון קפיצים ובשילוב אביזרים כמו כדורים, גומיות ועוד.

חלק מרכזי באימון הוא העבודה על שרירי הבטן, שתפקידם לשמור על איזון ויציבות הגוף, לכוון לתנועה שמקורה מהבטן כפי שנכון לבצע (ושגופנו "שוכח" לבצע עם השנים) ובכך לשמור גם על חיזוק וגמישות הגב.

הדרך הטובה ביותר להסביר את יתרונותיו של פילאטיס מכשירים, תהיה להתבונן בילדים קטנים: גופם בנוי עדיין כפי שהטבע התכוון, ישיבתם זקופה, הם מבצעים תנועות כמו פשיטת יד או בעיטה בצורה חלקה, גופם גמיש וחלוקתו מאוזנת (כתפיים באותו האורך, רגליים מקבילות זו לזו וכו'). כאשר אנו מתבגרים ולאור צורת החיים המודרנית, גופנו חווה אתגרים רבים יותר בחלוקת העומסים ואיזון הגוף.

נשים שסוחבות במשך שנים תיק על אחת הכתפיים למשל, יגלו בעמידה מול המראה שאותה כתף גבוהה מהאחרת, מה שעשוי לגרום לחוסר איזון בשרירים ולכאבים מתפתחים לאורך הזמן גם באיברים כמו הצוואר, הגב והרגל. עוד דוגמה היא של גברים שיושבים במשך שעות מרובות במשרד כאשר גבם וחוליות הצוואר כפופים, כתוצאה מישיבה שלא על עצמות הישיבה אלא על עצם הזנב ממש.

דרך פילאטיס ניתן להיפטר מהרגלים גרועים שמובילים לכאבים ומגבלות תנועה – ללמוד כיצד לעמוד ולשבת נכון, איך לשפר תנועה בפעולות פשוטות כמו קירוב והרחקת הידיים וכיצד לתמוך בגוף בכל פעולה, במה שתורם גם לעלייה בתחושת האנרגיה ובדימוי הגוף מעצם קבלת השליטה בו מחדש.

 

פילאטיס תורם גם לאיכות החיים הכללית

אם בעבר התבססו רוב אימוני הפילאטיס על מזרון, הרי שהמכשירים מוסיפים להם שדרוג ותמיכה נוספים וממקסמים את תוצאות האימון. המכשירים הללו מספקים תמיכה וגיוון כך שהאימון מוסיף לעניין גם כעבור תקופה ומקדם מאוד את ההחלמה מפציעות, בעיות בשלד ובשרירים, כאבי גב, דלקות פרקים ועוד.

מחקרים שנערכו על פילאטיס מכשירים, מצאו כי אימונים אלה מביאים גם לשיפור בעיות רגשיות ופסיכולוגיות ביניהן עצבנות, מתחים וחרדות, כעסים ועוד. שדה המחקר הניח בפועל את החלק האחרון בפאזל, שמראה עד כמה גישת הפילאטיס יעילה כאמצעי שיקום פיזי ונפשי ללא קשר לגיל או המצב הרפואי הנוכחי.

 

מה הקשר בין חמצן ושרירים?

במסגרת האימון נלמדת גם היכולת לנשום בטבעיות ולא פחות חשוב – גם נכון. כל תרגיל ותנועה מלווים בהנחיה לנשימה, כשאימון קבוע ילמד אתכם גם על חשיבותה של הנשימה התקינה וכיצד לשים אליה לב מידי יום. זה אמנם לא מחדש לרובכם, אך הכנסה תקינה של חמצן לגוף בעת האימון היא אחד מעקרונות הבסיס לבנייה ולהתעצבות השרירים, באופן שמחזק ומחטב אותם ובכך תומך בפעולתם בכל אימון אחר שתרצו לבצע.

חשוב להדגיש שאימוני פילאטיס לא מנפחים את השרירים או שורפים קלוריות. זהו אימון מקבוצת פעילויות האנ-אירובי, שיש לו מגוון תועלות בריאותיות המייעלות כל סוג אפשרי של פעילות אחרת. 

 

בשורה התחתונה:

פילאטיס עוזר לכל אדם להשיב לעצמו תנועה פונקציונלית נכונה, בעזרתה אפשר לנוע ביעילות, בהתאם ליכולות הגוף וצרכיו המשתנים. האימון ילמד אתכם כיצד לחזק ולהפעיל כראוי את כל השרירים המייצבים תוך כדי אימון מהנה ומאתגר, שבו משתתפים עקרונות השליטה והדיוק בתנועה, ריכוז, זרימה ונשימה. תכלית האימונים היא ליצור הלימה בין הגוף והנפש כדי לשפר את אורח החיים והבריאות ולתמוך בכל בעיה פיזית ובהתאמה עבורה.

 

רוצים להתנסות בפילאטיס מכשירים?

בואו להשקיע בגוף שלכם ולייעל את בריאותכם ואיכות החיים. גוף חזק, בריא ויציב יספק לכם מענה מעולה בכל גיל ומצב ואצלנו בסטודיו פיט תוכלו לבצע אותו בסטודיו מתקדם, תוך הנחייה מקצועית של מדריכים מוכשרים וקשובים.

FIT STUDIO הוא רשת סטודיו בוטיק ברמת השרון שכולל נבחרת מדריכים מעולים ועבודה בקבוצות קטנות, עם מערכת אימונים מגוונת לבוגרים ולקטנים. תוכלו לבצע הרשמה מהירה לסטודיו ולשיעורי פילאטיס מכשירים ישירות באתר שלנו או להגיע קודם להתרשמות אישית. נתראה ממש בקרוב.

לתיאום שיעור היכרות ללא עלות מלאו את פרטיכם.

עם הרבה מרץ, לתת לכם את האימונים הטובים בעולם!
le

סטודיו בוטיק
בסטייל אחר

המעפילים 15, החרושת 18, הבנים 50 רמה"ש

מחכה לכם הפתעה

Слой 1

השאירו פרטים

logo
lines

הטבת הצטרפות

לוהטת

החלה מכירת הפריסייל לסניף מס׳ 4 של רשת סטודיו פיט ברמה״ש!
פריסייל שובר שוק!

מצטרפים עכשיו לסטודיו פיט רמה״ש-הרצליה ונהנים ממנוי/כרטיסיה הכוללים כניסה לכל הסניפים
במחירים אטרקטיביים!

לקבלת הטבת ההצטרפות
השאירו פרטים:

לקבלת הטבת שיעור ניסיון ללא עלות
השאירו פרטים:

logo FIT

החלה מכירת הפריסייל לסניף מס׳ 4 של רשת סטודיו פיט ברמה״ש!

מצטרפים עכשיו לסטודיו פיט רמה״ש-הרצליה ונהנים ממנוי/כרטיסיה הכוללים כניסה לכל הסניפים

פריסייל שובר שוק!

במחירים אטרקטיביים!

הטבת הצטרפות

לוהטת

לקבלת הטבת ההצטרפות
השאירו פרטים:

לקבלת הטבת שיעור ניסיון ללא עלות
השאירו פרטים: